OPlevelsen

Som altid, når vi beslutter os for at gøre noget, der er ment som en god handling for os selv, så bliver oplevelsen lige så god som den attitude, vi har med os ind i oplevelsen.  

Vi kan få det ud af det, som vi ønsker os, så hvis vi er gode til at ønske og gode til at tiltrække os det, vi ønsker så er sandsynligheden for succes stor. Det er naturligvis et samspil mellem flere elementer, der får betydning for vores oplevelse. Herunder ser du nogle af de elementer jeg har med i de 6 uger og vi øver os hele vejen igennem. 

Med de 6 ugers MINDCAMP introducerer jeg et koncept, der kan bruges igen og igen.

beslutsomhed

Når beslutninger bliver til handling og vi går igang, så er det virkelig vigtigt, at vi holder fokus på det vi gerne vil have med os. Det er ikke altid lige let - i begyndelsen - men det bliver nemmere og nemmere og det fællesskab, der helt naturligt opstår, når vi arbejder sammen, har en kæmpe styrke og er med til, at vi lykkes med vores MINDCAMP eller FOODCAMP. 

gåturens små mirakler

På en MINDCAMP benytter jeg mig af at formidle noget så simpelt som en gåtur. Men den har et par krøller og det er dem, som udvikler sig til små mirakler hele vejen igennem ugerne. Der er nogle enkle og enkelte, men vigtige forholdsregler, vi skal tage i brug. Desuden er der mange andre gevinster og her er blot 5 af dem:

 

Din hjerne skaber nye hjerneceller

Dit hjerte vinder stort på gåturene

Du forbrænder primært fedt, grundet det lave tempo

Risikoen for knogleskørhed i hoften daler med 40%

Det moderate tempo gavner leddene

alenetid

Tiden vi bruger alene er enorm magisk. Når vi er alene, får vi mulighed for at lagre de indtryk, der har sat sig og hvis vi ønsker at få gavn af dem, så skal de lagres. Altså er alenetid nødvendig for at nyde gavn af det, vi oplever, det, som rører os, det som sætter tanker igang. 

Vi lærer (lagrer) aller bedst, når hjernen får ro og fred. 

vedholdenhed

Her er måske det vigtigste ord, når vi snakker om at ændre vaner, der gerne må blive en naturlig del af vores liv, vores hverdag. Der findes ikke noget hurtigt fix og det sværeste er nok at acceptere, at det tager tid og samtidig træne sin tålmodighed, så vi fortsætter til vi er i mål. Når vi har lært det, så rykker det for vildt på vores livskvalitet. Det tør jeg godt at garantere, fordi jeg ved, at du ved, at det naturligvis er lidt mere nuanceret.

dig og processen 

Der er masser af mulighed for at blive god til at stole på, at det du gør vil bringe dig derhen du ønsker at være. Med til MINDCAMP konceptet hører træning i at tro på processen og i stor grad at stole på dig selv. Mange har faktisk lidt svært ved det, men vi skal have det med for at leve det gode liv.